~~~annyeonghaseyo~~~

Sunday, February 5, 2012

hanya Allah SWT yang Maha Mengetahui

hai. (^_^)

mood memang tak stabil sekarang ni. aku ingatkan benda-benda macam ni dah tak jadi dan takkan jadi sampai bila-bila. tapi...hmmmmm. benda dah jadi.

memang silap aku jugak pada mulanya. sebab? mase benda tu jadi untuk pertama kalinya, aku takde kekuatan dan keberanian untuk buka mulut dan katakan "JANGAN BUAT MACAM TU! AKU TAK SUKA! DAN ALLAH TAK SUKA! DOSA BESAR, OKAY!!! aku dah banyak kali pikir akibatnya. banyak kali okay!!! pikir akan kesan dan akibatnya. walaupon aku ni bukanlah alim sangat pon, tapi aku still dapat bezakan yang mana baik dan yang mana buruk. yang mana pahala, yang mana dosa. aku tak tau la nak tegur diorang macam mana. kenal..baru jek. lain la kalo dah lama kenal, dah tau hati budi, dalam luar macam mana boleh la nak direct sound an? tapi...haishhhh..susah!

sampai la benda ni jadi complicated macam ni. lepas satu, satu cerita baru yang timbul! aku dah tak tahan dah! kalo nak tengok aku mengamuk, silalah buat cerita lagi. pandai nak putar belit an cerita. bajet semua orang tak tau la perangai dia macam mana. eh! tak payahlah!!! cerita tu, dia boleh simpan laaa! buat pekasam okayyy!!! aku tak lalu lah nak dengar!

sekarang niiii, semua orang dia nak salahkan. kalo boleh, satu rumah dia nak libatkan! okay fine! buatlah! just do that! padahal dia yang buat hal...sampai kitorang yang kena cover! tapi...nak ke aku cover??? memang tak la an? nak mampos kalo perkara sebenar kantoi! aku takkan!!! NEVER! EVER! OKAYYYY!!! sejak 1st time dia buat macam tuuu, aku hilang hormat, hilang respect aku kat dia!

kitorang satu rumah, dah bincang elok-elok. macam mana nak tegur dia, so that dia tak buat lagi benda tu dan lepas kitorang tegur dia tuu, dia takkan terasa hati dengan teguran kitorang tu. kitorang siap guna cara halus untuk protes perbuatan dia. cuba buat dia faham yang kitorang tak suka dia buat macam tu. tapi, stilllll buat jugak! so, sekarang ni salah siapa? dan dia nak libatkan kitorang dalam hal dia? so, sekarang ni nak cakap kitorang semua subahat dengan dia? memang tak la kan??? nak cover untuk kau!!! haram!!! aku takkan buat!

lepas semua orang taknak cover untuk dia, boleh pulak dia buat macam-macam cerita nak aniaya kitorang satu rumah. semua tau an..BUAT CERITA laaa!!! konon-konon dia tak terlibat langsung dalam hal ni. orang lain yang dalam rumah ni yang akan tanggung semua! ehhhhhhhhh...!!!! what the @#$%!!!

aku memang pantang betol orang macam niii!!! so sekarang ni, dia nak tunjuk kat semua orang yang dia seorang yang baik. bukan dia yang buat macam tu!!! ape masalah ko sebenarnya ni??? aku tampar kan!!! nak rase penampar aku tak??? ade pelbagai perasa! bak kate ore klate "napa tawa ado! napa sigho ado! mung nok hok mano??? free of charge aku wi ko mung!!!"

sekarang ni, sape lagi yang ko nak frame hah? berlakon la selagi ko boleh berlakon! nanti sampai satu saat, satu masa kalo Allah nak tunjuk kebenaran... kejap jek benda tu boleh berlaku!

surah Ya-Sin, ayat 82::
Sesungguhnya keadaan kekuasaanNya apabila Ia menghendaki adanya sesuatu, hanyalah Ia berfirman kepada (hakikat) benda itu: ” Jadilah engkau! Maka ia terus menjadi.

okay. let see! ape lagi benda yang dia nak buat lepas ni! dah buat, tak nak mengaku! ade hati nak suh cover up lagi tuuu!!! dah orang taknak cover, nak frame2 orang pulak tu. siap buat cerita bagai! ewah..ewah..senangnya jadi ko an? baik ko pegi jadi penulis skrip lagi ade faedah!

memang menyesal habisllah aku kenal orang macam dia tu!!! sebab tu la...orang-orang tua ade cakap, nak berkawan tu pilihlah kawan dikalangan orang-orang yang baik. jangan tersilap pilih kawan yang jahat perangainya. tapi, masalahnya dia tu nampak macam orang baik, takde sikit pon terdetik yang dia tu orang yang perangainya macam hantu! memang silap besar laaa!!! sorry to say!!! DISASTER!!!

p/s-->dah la! buat semak kepala jek pikir hal dia! buat case summary lagi best!