~~~annyeonghaseyo~~~

Saturday, September 24, 2011

day 3-benda yang selalu anda buat sebelum tido

hai. (^_^)

ape yang korang buat sebelom tido? hurmmmmm. aku? banyak sangat benda aku buat. so, enjoice la ek!

biasanya sebelom tido aku selalu gosok gigi ngan basuh muka. jangan lupa ambik wuduk skali. lepas tu, perkara paling penting..ni haaa, pakai krim jerawat. almaklum laaaa..muka berjerawat memang macam niii. memerlukan perhatian yang lebih. dah setel semua benda tuuu. aku lompat la atas katil aku yang empuk tu pulakkk.

hihi. bab ni paling aku suka. why? ha. meh la stori niiii. lepas aku landing habis atas katil tuuu, 1st skali aku akan capai henpon aku, then aku akan tengok alarm set. dah kunci jam ke blom? kalo tak make sure dah kunci ke blom, maunya aku terbabas subuh. terbabas takpe lagi. kalo tertinggal subuh, macamane? haish. tak boleh. tak boleh. tak baik. dosa. hurmmm? ape beza terbabas subuh ngan tertinggal subuh? bagi aku terbabas tu boleh diselamatkan lagi, just lewat 5 ke 10 minit. kalo tertinggal niiii, celik mata jek dah cerah terang benderang. haa. huiiiiii. dosa aku hari tu sebab tingal subuh. takleh nak cakap ape la an?

lepas make sure jam dah di kunci, aku pon sebok la pulak duk bukak mesej. aku ni suka baca balik mesej. tak kira la ape mesej pasal ape pon, daripada mesej yang terawal diterima or mesej yang dah lama. tak kira la dah lama mana mesej tu ade dalam henpon aku. selagi aku tak delete mesej tu, tiap-tiap malam laa aku duk bace benda yang same. tak boring gamaknya. lepas tu kalo ade mesej yang lucu-lucu, setiap kali tu la aku tersenyum, tersengih-sengih. ketawa terbahak-bahak takde la pulak. kan rumet aku cakap aku ni dah loose skru la pulak an? tapi biasanya, mesej-mesej ni tak tahan lama sangat dalam henpon aku. cukup sebulan aku delete laaa, except kalo content mesej tu aku suka aku simpan la lama-lama dalam henpon cumel aku tuuu.

dah abes bace balik semua mesej, aku akan grab ape-ape buku jek yang ade kat atas meja kecik tepi katil aku tuuu. nasib la kalo mase tu grab buku medic, then aku akan baca buku tuuu sampai tertido. kalo time tu ter 'grab' la pulak novel yang baru beli..hmmm..memang tak tido laaa sampai esok pagi.

tapi...akhir-akhir ini (cewah ayat..takleh blah!), aku suka sangat main game fb THE SIMS SOCIAL! tiap-tiap malam before tido mesti nak kena main. huhu. ini jarang berlaku niii. kadang-kadang jek fenomena macam ni berlaku. so..jum kita tunggu dan lihat selama mana habit ni boleh bertahan. haha.wooo! addicted wey maen game ni. konon-konon korang ade harta sendiri, ade rumah, tanah and so wateva laaa korang ade, yang mana korang takkan dapat dalam real life sekelip mata jek. tapi kalo maen game niii...walaupon di alam maya, tetap korang akan rasa bestnya ade harta sendiri. hohoho.

hehe. tu jek la rasanya benda yang selalu aku buat before tido. korang buat ape??? jum komen! (^_^)

Gudnite. Sleeptight.



No comments:

Post a Comment