~~~annyeonghaseyo~~~

Thursday, September 29, 2011

day 8 - pergaduhan paling terok yang pernah anda alami

hai. (^_^)

so. hari ni aku nak citer pasal pergaduhan paling terok yang pernah aku alami. ade ker tak ek? macam takde jek. hihihik. kejap ek nak korek balik. kalo bab gaduh-gaduh ni aku tak simpan lama-lama. dah okey, aku akan delete terus daripada memori aku. cewwahhh. macam memory card pulak an otak aku ni. siap boleh main delete-delete bagai an.

okeh. meh la ak citer sket. kalo tak silap aku mase aku form 4. mase tu mostly kawan-kawan yang duk satu kelas tu baru 1st time jumpa and kenal. sebenarnya, aku masuk form 4 kat skola aku for the 2nd time. kenape? before aku dapat tawaran ke MRSM, aku dah daftar kat skola tu (SMKG). then lepas dapat tawaran masuk MRSM, aku tukar skola ke MRSM JELI. duduk kat MRSM lebih kurang 2 bulan, aku tak tahan kat sana. so, aku pon mintak la tukar balik ke skola lama aku. mase aku masuk balik dalam kelas aku yang aku tinggal dulu tu, semua kawan-kawan aku surprise! hehe. terkejut tengok aku ade balik kat skola tu.

tapi, ade satu mamat ni. tak puas hati giler ngan aku. aku tak tau yer ke tak dia tak puas  hati ngan aku or., tak suka aku ker, ape-ape jek la dia tu an. aku pon tak tau kenape. tapi, tiap kali kalo aku selisih ngan dia, dia mesti ade jek benda nak sakat aku. kalo dalam kelas tu, takley duk diam. asyik buat bising jek kejenya. kacau orang hobi feveret dia. dah banyak kali aku tegur perangai dia tu, tapi..yelaaa..orang macam tu mana nak dengar cakap orang an. so, aku biarkan jek.

ade satu hari tu, cikgu semua ade meeting,  so aku pon buatlah exercise add math ngan kawan-kawan aku kat dalam kelas.(ceh. rajen giler mase tuh.) sekali tu, mamat tu datang duk kat meja sebelah meja aku. dia mula la nak buat perangai dia tu. bising giler okay mase tuuu. sakit hati aku. dah la tengah nak solve an soklan add math. boleh pulak dia duk pung pang pung pang kat tepi tuuu. aku pon apalagi, SOUND jek la dia tu an. aku tau, dia sengaja nak buat aku marah. eiiii..sakit jiwa betol orang macam niiii. lepas tu, boleh pulak dia balas kat aku balik. dia tu MEMANG! saje jek nak cari gaduh, cari pasal ngan aku. rimasss aku.

lepas tu, kitaorang apalagi...serangan mulut berbalas mulut la an. kecoh satu kelas. budak-budak kelas sebelah pon ade jek yang terjengul-jengul kepala kat tepi pintu ngan tingkap nak tengok apehal lah yang jadi sampai kecoh sangat an. aku memang pantang kalo mamat tu keluarkan ayat-ayat pedas dia. ingat aku tak reti nak balas balik? sekali aku keluarkan kalimah maut "!@#$%^&*9*&", lepas tu aku blah!

tau tak aku pegi mane lepas tu? aku pegi bilik kaunseling. aku pegi jumpa ngan kaunselor. nangis-nangis. lencun habes tudung skola. ha ambik kau! sedih wooo. malu pon ade. semua orang tengok mase aku tengah gaduh tuh. aku cakap aku nak wat appointment ngan kaunselor tu, then kaunselor tu immediately suh masuk jumpa dia. nasib baik dia free aritu. mase sesi kaunseling, aku gitau la kaunselor tu pasal mamat yang mereng tu. aku citer habes pasal mamat tu..ape yang dia dah buat selama ni, perangai dia, kelakuan dia. lepas tu aku cakap, aku dah lama bersabar ngan mamat tu. kali ni memang tak boleh sabar lagiii. sama ade aku atau mamat tu, salah sorang MESTI  kena tukar pergi kelas lain. lepas tu, boleh pulak kaunselor tu cakap..maybe mamat tu suka kat aku, tapi tak tau cara nak luahkan..so melalui cara tuuu la dia nak tackle aku. hish!!! tak kuasa aku! lagipon aku tak available mase tuh, i've been taken mase tuuu. paham-paham jek la ek.

kaunselor tu siap bagi aku nasihat macam-macam kat aku. suh aku bersabar ngan dia la, pikir benda tu ade hikmah disebaliknya la, ignore mamat tu or buatlah ape-ape yang patut so that dia tak buat perangai lagi. yelaaa. mane boleh sesuka hati nak tukar kelas immediately an. kena la tengok, subjek ape yang dia ambik. kalo kelas yang nak ditukarkan takde subjek tu, susah la an. so, aku pon redha jek la. lepas tu, aku pon masuk la kelas balik. aku tengok mamat tu dah takde. pegi buat 'taik' la tu. menyampah aku.

the next day tu, aku tak sangka pulak kaunselor yang aku jumpa tu pegi cari mamat tu, then suh mamat tu masuk bilik kaunseling. lama jugak la dia kena basuh  ngan kaunselor tu. padan muka dia. lepas tu, dia masuk kelas..muka mamat tu memang merah padam mase tu. mesti tahan marah mase kaunselor tengah duk bagi syarahan. puas hati aku. kalo dia kena rotan, aku lagi suka. haha. sekali, dia stop. dia pandang aku then dia cakap "jaga kau fifi! tau la macam mana aku nak ajar kau nanti!".

hah. what the ****. nak buat ape? nak ajar ape. blah ah! ade aku kisah. tapi..sebenarnya takut jugak aku mase dia cakap macam tu kat aku. ntah apela yang dia nak buat an. nasib baik, sampai ke hari ni aku okay lagi. takde la pulak konco-konco dia pukul aku an. nasib baik. tapi, lepas peristiwa tu..aku terus silent ngan dia. dia pon sama. sampai la form 5, dia tukar kelas. masuk kelas sebelah. aku tak tau la whether mamat tu marah lagi ker tak kat aku. aku harap dia dah tak marah kot. hehe. aku pon salah jugak mase tu. emo sangat. wehhh. harus okay emo mase tuuuu. time anak remaja ni la time nak emo-emo. betol tak?

hehe. sekian untuk hari ni. p/s :: jangan gadoh-gadoh lagi ek!

No comments:

Post a Comment