~~~annyeonghaseyo~~~

Friday, May 27, 2011

kenong rimba the series

hai. (^_^)

dah tiga hari berlalu. so? haha. kalau nak tau, tu la ayat paling femes aku sekarang ni. "so?". suka bebenor aku duk mengusik si cima ngan si far mase pegi hutan aritu. hehe. sory beb!

ha. ade sedikit perubahan dalam aktiviti kitorang mase pergi ke kenong rimba aritu. 
kitorang tak duduk dalam real hutan pon sebenarnya, sebab tempat tu tengah renovate. 
so, kitorang diberi apartmen. best wOOO.
nak tau kisah pengembaraan kitorang??? 
jum. kita selongkar.

:maaf kawankawan jika ter'tulis' cerita pasal korang tanpa kebenaran ek. da syiok giler nak storimori niiiii:



23 May 2011


pagi tu, awal pagi lagi kitorang bertolak dari kolej sebab tiket bas pukul 9. 
kalo tak silap pukul 6.30 pagi kitorang gerak. 
takut jam kat tengah jalan. 
yela hari isnin, peak hour tuu. 
time orang keluar nak pergi kerja. 
untuk mengelakkan tertinggal bas ke kuala lipis, aku berusaha sedaya upaya  tuuu bangun pagipagi. 
penat jugak la nak bangun pagi tuu.
lebih kurang kul 8.45 pagi. kitorang sampai kat stesen bas jalan pekeliling. 
"kenapa stesen bas pekeliling?" ade sorang kawan aku tanya soklan tu. 
sebab, bas yang nak ke kuala lipis ade kat situ jek. aku pon tak tau nape. 
hmmmmm. 
dah sampai kat situ, pergila jumpa abang kat kaunter tiket. 
tunjuk tiket. pastu abang tu cakap "eh. dalam sistem takde ni. ade 3 jek. ni 6 ni. mane  korang beli tiket ni?"
ah. sudah. dah la penat angkat beg tak hilang lagi. sekali dapat berita macam tuuu. eiiiiii.
lepas tu abang tu siap call sape ntah. then datang kat kitorang.
"korang tunggu next bas. bas korang ni takde dalam sistem kami. kul 10 jap agi bas lain sampai. korang naik bas tu"
apekejadah nak tunggu sampai pukul 10 an? marah ni. marah ni. grrrrrrrrr.
tapi, nak marah kat sape an? salah sistem. nak marah kan sistem sebab tak betol? takde faedah!
so, tunggu la sampai pukul 10. 
lama tuuuuu. 
tik tok! tik tok! tik tok!


lebih kurang pukul satu lebihlebih la kitorang sampai kuala lipis.
turun jek bas, kitorang disambut oleh uncle Johny yang baik hati.
dia la orang yang bertanggungjawab menjaga kitorang sepanjang kitorang kat kenong rimba.
hehe.
lepas tu, kitorang terus dibawa ke apartmen kat bandar kuala lipis.
cantik wooo!

after solat, uncle johny terus bawa kitorang pergi hutan.
buat ape?
panjat gua!!!
uwargghhhhhh!!!
first time tuuuuu panjat guaaaa!!!
mase otw nak pergi tuu..jalan berlikuliku. kalah jalan nak balik kelantan.
terbaik la pahang punya jalan.
tetiba dari jauh nampak bukit.
"eh. eh. bukit la. besar. hmm..bukit tu la kita nak naik jap agi"
aku punya keje la tuuu. nak menyakat orang jek kejenye.

ni la Gua Bama.

masingmasing dah buat muka cuak dah. termasuk la aku sekali.
padahal saje jek aku nak sakat diorang tu.
lastlast dengan aku sekali cuak. haish.
sekali. ha. uncle johny masuk simpang.
eh. tu macam nak pergi ke arah bukit tadi jek. semua ni dah cuak dah niii.
puas duk main teka teki, akhirnya terjawablah persoalan kitorang niii.
ha! ambik kau! sekali bukit yang besar tu la yang korang kena panjat nak masuk ke gua.
hOhO. nebes nye i.
"ok. u oll pegi la naik itu gua. saya mau tunggu kamu diseberang sana oo."
hish uncle nii biar betik! nak suruh kitaorang yang zero experience panjat gua???
GULP!
"uncle ikut sekali la. kitorang tak reti nii."
"oh. itu macam kah? ok la. boley la. saya ikut u oll laa."
fuhhhhhhh. lega.

destinasi: Gua Bama, Kg Relong, Telang, Pahang.
so.  inilah kitorang.
check it out!

ngeri wooo 1st time panjat gua.


hOhO. tengok tuuuu. mak ai tinggi bebenor.




hi uncle J. uncle J ni dah umo 73 tahun, tapi still kuat.
kitorang yang panjat gua ni tercungap cungap sedut oksigen, uncle boley jek duk rilek rilek.
caya la uncle!!!
uncle J ni la yang pegi ambik kitorang dekat bas station & bawa kitorang pegi panjat gua. 



ha. ni paling takut. 
ambik gambar tepi cerun yang curam.
purapura senyum jek tu.



uncle J kesayangan. 
hai. termenung jek uncle.






geng kenong rimba.



ni name ape ntah. 
kalo kito sentuh terus jadi macm kat bawah ni.
cumellll.
bola oh bola. macam siput pon ade jugak.




penat wooo panjat gua. ni kat puncak gua.




bergambar dengan uncle J.


ha. ni pokok kelapa sawit hutan.


huh. akhirnya keluar jugak dari gua.


posing sket.


lepas panjat gua Bama, terus planning gi pasaraya beli gloves untuk panjat gua esoknya. 
dah luka luka dah panjat gua Bama.




balik apartmen after panjat gua Bama.



best wooo apartmen kitorang!!!!










da habis makan, kitorang rehat!

simpan tenaga untuk esok!!!

p/s--> esok kitorang masuk hutan Kenong Rimba pulakk. (^_^)



No comments:

Post a Comment