~~~annyeonghaseyo~~~

Monday, October 3, 2011

day 12 - apa yang ada dalam beg mekap anda

hai. (^_^)

jum! hari ni aku bagi korang tengok ape yang ade dalam beg make-up aku!!! check it out!!! yOoooO!


1- oil absorbing powder OXY. 
kulit aku ni jenis bermasalah, tu yang pakai miss OXY tuu.  bagi orang kulit oily macam aku ni, kalo dah seharian jalan-jalan tu, sah-sah la minyak kat muka niii boleh buat masak an? untuk mengembalikan keayuan diwajah..(cewwwahhh) aku pakai la ni! 

2-moisturizer OXY.
lagi satu, aku wajib.kena pakai benda alah ni. kenape? sebab kalo aku tak pakai, aku rase lain. tak tau nak describe macam mane. lagi satu, moisturizer ni bagi aku rase kool n konfiden! ntah ape-ape an aku ni? padahal kalo oily skin, moisturizer MEMANG tak digalakkan pakai. tapi aku??? ade aku kisah??? nan hado!

3-BB cream Dr.G.
ok. aku baru jek start pakai bb cream tahun ni. awal tahun ni. not bad la dia punya effect. senang. tepek tepek tepek. takyah pakai bedak pon dah nampak ok! yang paling penting, nampak natural kot. i loikeeee!

4-compact powder Clean&Clear.
dulu aku guna Johnson&Johnson, sekarang dah tukar coz dah boring guna dah. boley tak??? 

 5-lip balm Maybelline-Color Bloom.
aku suka gilerrrr pakai lip balm ni. rase manis & warna dia sesuai ngan warna kulit aku. nampak ayu gituuuuu bila aku pakai lip balm niii. (cehh.perasan!)

6-lip gloss Lip Ice. 
sebenarnya aku tak suka sangat pakai lip gloss ni. rase macam berat semacam jek. kalo ade function yang memerlukan aku pakai lip gloss, baru la aku calit sket kat bibir. kalo tak, memang tak la aku nak pakai an? tapi ikot mood jugak. kalo hari tu aku terasa nak pakai, aku pakai jek.

7-eye Moist!
penting!PENTING!penting! kenapakah??? sebab mata ku ni tak berapa nak nampak sangat. lepas tu taknak pakai spec an. so, bila dah lama-lama keluar jalan-jalan, mulalah rasa tak selesa. pedih mata la, mata kabur sampai berair-air. so, aku akan guna eyeMoist ni laa. tenkiu eyeMoist!

8-ketip kuku.
aku ni jenis yang suka gigit kuku.untuk mengelakkan aku menggigit kuku ditengah-tengah orang khalayak mase keluar jalan-jalan, aku akan bawa ni masuk skali dalam beg make-up.kalo terasa nak gigit tu, cepat-cepat aku korek beg..keluarkan ketip kuku. so that, takde la ade budak kecik lalu depan, lepas tu cakap.."eiiii.kakak tu gigit jarilah ma". malu makkk!

9-losyen tangan Johnson&Johnson.
ni pon penting. untuk kelembapan tangan. dan yang paling penting losyen ni wangiiii. aku suka bau losyen niii!

10-eyeliner Elianto.
serius aku tak suka pakai eyeliner! mesti korang terpikir. dah tu, apahal boleh ade dalam beg make-up aku? hehe. ni sebenarnya bukan aku punya. ni cik Izzati punya. aku cilok dia punya jap. hehe. rimas la kalo pakai benda alah ni. rase macam berat jek mata. tak suka. tak suka.

11-cuticle treatment Almond Oil-BodyShop.
hehe. ni saje-saje nak letak. in case, kalo tengah boring-boring duk tunggu member tuuu, boleh la aku belai-belai kuku aku kejap an.


ok. tu je la kot barang-barang yang ade dalam make-up bag aku. so, amacam??? korang punya macam mana? ade macam aku tak??


No comments:

Post a Comment